Ce este think-tank-ul INSPIRE?
Think-Tank-ul INSPIRE este o comunitate de specialiști, pasionați și oameni implicați din sectoare interdisciplinirare care vor să își aducă contribuția la soluționarea problemelor din sectoare critice pe plan local sau național. Activitățile Think-Tank-ului INSPIRE urmăresc preponderent discutarea temelor de interes pentru dezvoltarea tinerilor, studenților și absolvenților, urmărind facilitarea accesului acestora la piața muncii. Se ia în permanență în vedere existența unor puncte de vedere multilaterale, de aceea considerăm implicarea invitaților din domenii distincte, dar și cu diferite calități. Astfel, Think-Tank-ul INSPIRE este structurat sub forma unei comunități colaborative prin care studenții, angajatorii și profesorii pot discuta probleme, dezbate soluții și identifica oportunități pentru dezvoltarea pieței muncii, dar și la nivelul altor domenii relevante. Think-Tank-ul INSPIRE este amplasat fizic în București, România, însă misiunea noastră, invitații, participanții și discuțiile pe care le purtăm ne proiectează virtual la nivel global.
27 | 36
Teme planificate pentru dezbatere
1605 | 2400
Participanți la întâlnirile de think-tank
50 | 48
Invitați speakeri
Ce realizăm prin Think-Tank-ul INSPIRE?
Prin Think-Tank-ul INSPIRE se organizează și derulează periodic evenimente care mediază cooperare studenți-profesori-angajatori. Astfel, sunt planificate evenimente de dezbatere cu invitarea speakerilor din rândul reprezentanților unităților de învățământ superior, reprezentanților partenerilor de practică sau reprezentanți ai angajatorilor; întâlniri de lucru cu participarea prioritară a studenților pentru discutarea temelor; respectiv întâlniri de networking în vederea dezvoltării relației stundeți-angajatori și profesori-angajatori.
Întâlnirile de think-Tank vor fi ghidate de un set de domenii, obiective și teme de dezbatere în vederea optimizării acțiunilor implementate prin Think-Tank:
Angajare
Obiectiv: Identificarea de soluții la problemele cu care se confruntă studenții aflați în căutarea unui loc de muncă și sprijinirea angajatorilor în identificarea de abordări pentru o retenție sporită a angajaților din rândul studenților.
- Ce-și doresc studenții de la un job?
- Ce-și doresc angajații de la un angajat?
- Cum să te pregătești pentru un interviu?
- Cum transformi un job într-o carieră?
Antreprenoriat
Obiectiv: Extinderea orizontului de cunoștințe practice ale studenților în domeniul antreprenoriatului în vederea explorării alternativei de lansare a unui start-up.
- Ce alegem: Antreprenor, Freelancer sau Angajat?
- Care este profilul unui antreprenor de succes?
- Ce înseamnă să lansezi un start-up în România?
- Care sunt succesele și eșecurile antreprenorilor români?
Dezvoltare
Obiectiv: Sincronizarea aptitudinilor și competențelor studenților cu cerințele angajatorilor în vederea valorificării potențialului studenților pe piața muncii.
- Ce competențe și aptitudini sunt esențiale pentru orice job?
- Ce funcționează în dezvoltarea personală?
- De ce ai nevoie de un mentor în dezvoltare personală?
- Cum gestionezi un plan de dezvoltare profesională?
Inovare
Obiectiv: Diversificarea ofertei educaționale a universităților prin identificarea de abordări inovative pentru procesul educațional în vederea pregătirii studenților pentru piața muncii.
- Ce-și doresc studenții de la procesul educațional?
- Ce-și doresc angajatorii de la procesul educațional?
- Ce-și doresc profesorii de la studenți și angajatori?
- Cum se poate inova oferta educațională universitară?
Digitalizare
Obiectiv: Dezvoltarea de procese adaptate contextului tehnologic și digital curent pentru optimizarea competențelor studenților în vederea accesului pe piața muncii.
- Cum mă afectează digitalizarea accelerată?
- Ce competențe digitale esențiale pot dezvolta în mod gratuit?
- Ce resurse digitale am la dispoziție în mod gratuit?
- Cum îmi mențin securitatea informațiilor în mediul digital?
Etică
Obiectiv: Abordarea aspectelor de etică profesională și deontologie necesare studenților în vederea menținerii unei reputații credibile și a unui brand personal sustenabil pe piața muncii.
- Care sunt drepturile și obligațiile angajatorului și angajatului?
- Cum mențin un cod de etică în mediul profesional?
- Cum dezvolt și păstrez o reputație credibilă?
- Cum dezvolt un brand personal sustenabil?
Evenimente
24. Start-up: De ce este nevoie de educație antreprenorială și financiară în România? (26.06.2023)
23. Up-grade: Care sunt efectele fizice, psihice și comportamentale ale digitalizării? (24.05.2023)
22. Career-up: Ce-și dorește angajatorul de la angajat și angajatul de la angajator? (27.04.2023)
Vezi mai multe
21. Career-up: Ce domenii de activitate și profesii vor deveni foarte căutate în viitor? (20.03.2023)
20. Up-grade: Care sunt tendințele digitale de care orice student trebuie să țină cont? (23.02.2023)
19. Level-up: Cum mențin echilibrul dintre viața profesională și viața personală? (14.12.2022)
18. Power-up: Cum pot dezvolta competențele de comunicare în mediul profesional? (23.11.2022)
13. Up-grade: Competențe și aptitudini esențiale pentru simulările mecanice utilizând metoda elementului finit (19.05.2022)
8. Career-up: Care sunt drepturile și obligațiile angajatorului și angajatului? (27.10.2021)
6. Up-grade: Ce competențe digitale sunt necesare studenților la finalizarea studiilor? (18.06.2021)
5. Level-up: De ce ai nevoie de un mentor pentru dezvoltarea personală și de un coach pentru dezvoltarea profesională? (21.05.2021)
Speakeri
Dragoș Anastasiu
Președinte
Eurolines România Group
Radu Savopol
CEO & Founder
5ToGo
Dragoș Nicolaescu
Founder / Angel Investor
Visionary Business Consultants
Cristian Presură
Fizician, inventator, autor și cercetător
Mihaela Noroc
Autoare The Atlas of Beauty
Bogdan Badea
CEO
eJobs România
Ioan Firiza
Director Management Organizațional și Resurse Umane
COMPA SA Sibiu
Paul Marinescu
Profesor univ. dr.
Universitatea din București