Acest website este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Contact
București, Splaiul Unirii 6, Bloc B3A
inspire@idea-perpetua.com
0751 974 592
Ne găsești și pe:

Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului paginii web: Idea Perpetua SRL

Cui se adresează cursul de competențe

antreprenoriale organizat de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu?

Ești student(ă) și te interesează un curs de antreprenoriat bazat pe prezentări, exerciții interactive, studii de caz, jocuri de rol, aplicații practice și competiții? Ai vrea să-ți dezvolți competențe antreprenoriale, să identifici oportunități de afaceri și să înveți despre designul centrat pe utilizator? Vrei să primești feedback în timp real cu privire la ideea ta de afacere? Îți dorești ca la finalul cursului să ai un plan de afacere personalizat care validează modelul tău de afacere? Dacă ai răspuns “DA” la majoritatea întrebărilor, atunci acest curs este sigur pentru tine 🙂

Programul de cursuri de competențe antreprenoriale este destinat studenților care fac parte din grupul țintă al proiectului INSPIRE – Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică care sunt interesați de domeniul antreprenoriatului și de lansarea unui start-up. Dacă nu ești deja înscris în în grupul țintă al proiectului INSPIRE, condiție necesară pentru participarea la cursul de competențe antreprenoriale, înscrie-te în grupul țintă accesând butonul de mai jos:

Sesiunea 2 (12 - 26 Iulie 2021)

Participarea este gratuită. Perioadă curs: 12 – 26 Iulie 2021 (online).

Înscrie-te până pe 30 Iunie 2021, locurile sunt limitate

Sesiunea 1 (14 - 28 Iunie 2021)

Participarea este gratuită. Perioadă curs: 14 – 28 Iunie 2021 (online).

Înscrie-te până pe 31 Mai 2021, locurile sunt limitate

 

*Această sesiune a Cursului de Competențe Antreprenoriale s-a încheiat

De ce să participi?

Traineri cu experiență relevantă

Studenții vor interacționa cu traineri care dețin experiență atât în trainig și coaching, cât și în antreprenoriat și consultanță în afaceri.

Sesiuni de teorie și practică

Cursurile urmează o structură de 40 de ore, 16 de teorie și 24 de practică, pentru furnizarea unei experiențe optime de învățare.

Cunoștințe practice aplicate

În timpul cursurilor, studenții vor deprinde cunoștințe practice prin aplicarea unor instrumente de specialitate propriilor idei de afaceri și prin discutarea exemplelor concrete din mediul de afaceri.

Dezvoltarea unui plan de afaceri

Studenții vor avea oportunitatea de a dezvolta un plan complet de afaceri cu analize și intrumente adaptate propriilor idei.

Format online

Cursurile se vor desfășura în format online pentru a fi adaptate situației curente și pentru a satisface disponibilitatea studenților.

Calificare ANC

Studenții vor dobândi un certificat de competențe antreprenoriale acreditat ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări), eliberat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației și Cercetării.

Training prin întreprindere simulată

În urma absolvirii cursului, studenții pot participa la un program de training de competențe antreprenoriale prin întreprindere simulată.

Sesiuni de consultanță specializată

În urma absolvirii cursului, studenții pot beneficia de sesiuni de consultanță specializată pentru îmbunătățirea planului de afacere și lansarea unui start-up.

Ce vei învăța?

Tema 1: Introducere în antreprenoriat

 

  • Ce este antreprenoriatul?
  • Cine sunt antreprenorii?
  • Trăsături de caracter ale antreprenorilor
  • Abilități, cunoștințe și aptitudini antreprenoriale
  • Motivații pentru a începe un demers antreprenorial

Tema 2: Cum îți dai seama dacă ești făcut pentru a fi antreprenor?

 

  • Autoevaluarea caracteristicilor antreprenoriale
  • Stabilirea viziunii personale
  • Evaluarea oportunităților de afaceri prin prisma viziunii personale
  • Identificarea oportunităților de afaceri

Tema 3: Cum să găsesc o idee de afaceri?

 

  • Empatia și identificarea nevoilor din comunitate
  • Ce este o oportunitate de afaceri?
  • Identificarea oportunităților
  • Strategii de intrare pe piață

Tema 4: Definirea unui concept de afaceri

 

  • Dezvoltarea conceptului
  • Definirea clienților
  • Roluri ale clienților
  • Profiluri de consumatori. Profilul consumatorului ideal
  • Poziționarea strategică
  • Capcane în care putem cădea
  • Modele de distribuție

Tema 5: Analizarea conceptului de afaceri

 

  • Realizarea cercetării
  • Cercetarea primară. Cercetarea secundară
  • Conceptul de afaceri
  • Atribute ale conceptelor de succes
  • Greșeli fatale

Tema 6: Testarea fezabilității

 

  • Ce este o afacere fezabilă?
  • Afacerea model (ideală)
  • Testarea produsului/serviciului
  • Testarea pieței
  • Testarea profitabilității
  • Evaluarea afacerii model

Tema 7: Planificarea produsului/serviciului

 

  • Definirea produsului/serviciului
  • Proprietate intelectuală
  • Trademarks, Service Marks
  • Copyrights
  • Licențe și drepturi de autor
  • Secrete comerciale
  • Ce conține planul produsului/serviciului?
  • Testarea produsului/serviciului

Tema 8: Design centrat pe utilizator

 

  • Elemente esențiale ale gândirii design
  • Empatia
  • Definirea problemei
  • Customer persona
  • Generarea de idei
  • Prototiparea
  • Testarea prototipurilor

Tema 9: Ce este un model de afaceri? Introducere în Business Model Canvas

 

  • Segmente de clienți
  • Propunerea de valoare
  • Canale de distribuție
  • Relații cu clienții
  • Fluxuri de venituri
  • Resurse cheie
  • Activități cheie
  • Parteneri cheie
  • Structura costurilor

Tema 10: Prezentarea ideii de afaceri

 

  • Ce este un pitch?
  • Ce trebuie să știm?
  • Cum să faci un pitch fabulos în fața unor potențiali investitori?

Structura planului de afacere

 

Cine propune ideea de afaceri

Numele companiei

Prezentarea generală a ideii de afacere

Descrierea clienților

    • Segmente de clienți vizați
    • Nevoile clienților ce se doresc a fi satisfăcute
    • Beneficiile pentru clienți

Concurenții

Propunerea de valoare

Canale

    • Distribuția
    • Promovarea

Relațiile cu clienții

Resurse cheie

    • Resurse umane implicate
    • Resurse materiale implicate

Activități cheie

Parteneri cheie

Structura cheltuielilor

    • Investiții inițiale necesare implementării proiectului
    • Cheltuieli de funcționare

Venituri anuale preconizate

Analiza SWOT

Cine este trainerul?

Valentin Grecu

Valentin Grecu este cadru didactic la Facultatea de Inginerie a Universității Lucian Blaga din Sibiu (ULBS). Cu o formare în domeniul Inginerie și Management (Inginerie Economică la ULBS și Bachelor of International Marketing la Institute of Technology Sligo, Irlanda), Valentin este membru al societății antreprenoriale studențești EduHub și fondator al Asociației pentru Educație Antreprenorială din România. Este trainer certificat Kauffman (Planning the Entrepreneurial Venture), fiind implicat ca formator, expert start-up sau coordonator implementare oferte de studiu în programe precum „Start-UP Hub: Laboratorul Antreprenorilor”; ”Societatea Antreprenorială Studențească”, sau „Acces și echitate în universități. Demersuri antreprenoriale inovatoare pentru studenți și cadre didactice”. Din 2016 organizează la Sibiu programul Innovation Labs – un program de pre-accelerare care consolidează ecosistemul antreprenorial românesc și încurajează creativitatea tehnică și entuziasmul antreprenorial în rândul studenților și tinerilor absolvenți. În 2016 a beneficiat de bursa RAF Scholar Award, fiind cadru didactic invitat la University of Rochester, New York, pentru dezvoltarea și susținerea educației antreprenoriale românești.

Când și cum se desfășoară?

12 – 26 Iulie 2021

Durata cursului este de 40 de ore, dintre care 16 de teorie și 24 de practică.

Sesiunile de curs vor fi susținute în perioada 12 – 26 Iulie 2021. Intervalul orar va fi stabilit împreună cu participanții pentru a asigura disponibilitatea acestora.

Sesiunile de curs se vor desfășura exclusiv online, după cum urmează:

  • Sesiune online sincronizată prin intermediul platformei Google Meets
  • Sesiune online asincronizată prin intermediul platformei Google Classroom

Întrebări frecvente

1. De ce să particip la cursul de competențe antreprenoriale?

Pentru că este livrat la un nivel calitativ specific unui curs de specialitate plătit, în cadrul căruia vei deprinde competențe relevante pentru a-ți începe cariera și pentru a-ți servi în propriile inițiative antreprenoriale. Vei învăța despre antreprenoriat de la un Trainer cu experiență extinsă în lansarea afacerilor și vei putea elabora propriul tău plan de afacere.

2. Ce condiții trebuie să îndeplinesc pentru a participa?

Se pot înscrie la cursul de competențe antreprenoriale studenții parte a ciclurilor de licență sau master de la nivelul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu sau din cadrul oricărei alte universități acreditate, care s-au înscris în grupul țintă al proiectului INSPIRE.

3. Cum se realizează înscrierea?

Înscrierea la cursul de competențe antreprenoriale se poate face în cadrul secțiunii ”Înscrie-te” de pe această pagină, unde butonul ”Înscrie-te la curs” trimite către un formular de înscriere ce trebuie completat.

4. Pot participa dacă nu sunt student în cadrul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu?

Da. Pot participa studenții oricărei universități care s-au înscris în grupul țintă al proiectului, inclusiv din București, dar cu domiciliul în afara Bucureștiului și județului Ilfov.

5. Câte locuri sunt disponibile?

Pentru această sesiune, grupa va conține maximum 28 studenți din grupul țintă al proiectului, iar locurile vor fi ocupate instant pe măsură ce înscrierile sunt realizate și statutul de participant în cadrul grupului țintă verificat.

6. Ce presupune examenul pentru obținerea Certificatului de competențe antreprenoriale?

După finalizarea celor 40 de ore de curs, este necesară absolvirea examenului ce presupune un test grilă din tematica cursului și prezentarea unui plan de afaceri în fața unei comisii de evaluatori din partea Autorității Naționale de Calificări. Examenul se organizează online.

7. Ce documente sunt necesare pentru susținerea examenului de Competențe antreprenoriale?

Documentele necesare înscrierii pentru susținerea examenului ANC sunt următoarele:
• Copie Carte de Identitate;
• Copie Certificat de naștere;
• Copie Certificat de căsătorie (numai în cazul schimbării numelui);
• Copie Diplomă ultimele studii absolvite;

8. M-am înscris în grupul țintă, însă nu am primit confirmarea selecției. Mă pot înscrie la cursul de competențe antreprenoriale?

Este nevoie să confirmăm selecția pentru fiecare dintre studenții care doresc și înscrierea la curs. Nu ezita să contactezi unul dintre Responsabilii selecție, monitorizare și motivare grup țintă dacă observi că nu îți este comunicată selecția în timp util pentru înscrierea la curs.

Înscrie-te

Folosește formularul de mai jos pentru a te înscrie la Cursul de competențe antreprenoriale. Vom verifica statutul tău de student parte a grupului țintă, așa că asigură-te că te înscrii în grupul țintă urmărind pașii de pe pagina Beneficiari.

Contact

Nicoleta Silvestru

Responsabil organizare și derulare program de antreprenoriat

nicoleta.silvestru@idea-perpetua.com

Mai ai întrebări? Nu ezita să o contactezi pe colega noastră, Nicoleta, pentru mai multe informații despre Cursul de competențe antreprenoriale desfășurat în cadrul proiectului INSPIRE.