Acest website este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Contact
București, Splaiul Unirii 6, Bloc B3A
inspire@idea-perpetua.com
0751 974 592
Ne găsești și pe:

Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului paginii web: Idea Perpetua SRL

Cui se adresează cursul de competențe

antreprenoriale organizat de COMPA SA Sibiu?

Ești student(ă) și te interesează un curs de antreprenoriat bazat pe prezentări, exerciții interactive, studii de caz, jocuri de rol, aplicații practice și competiții? Ai vrea să-ți dezvolți competențe antreprenoriale, să identifici oportunități de afaceri și să înveți dezvoltarea de produse/servicii? Vrei să primești feedback în timp real cu privire la ideea ta de afacere? Îți dorești ca la finalul cursului să ai un plan de afacere personalizat care validează modelul tău de afacere? Dacă ai răspuns “DA” la majoritatea întrebărilor, atunci acest curs este sigur pentru tine 🙂

Programul de cursuri de competențe antreprenoriale este destinat studenților care fac parte din grupul țintă al proiectului INSPIRE – Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică care sunt interesați de domeniul antreprenoriatului și de lansarea unui start-up. Dacă nu ești deja înscris în în grupul țintă al proiectului INSPIRE, condiție necesară pentru participarea la cursul de competențe antreprenoriale, înscrie-te în grupul țintă accesând butonul de mai jos:

Sesiunea 1 (02 - 20 Decembrie 2021)

Participarea este gratuită. Perioadă curs: 02 – 20 Decembrie 2021 (online).

Înscrie-te până pe 22 Noiembrie 2021, locurile sunt limitate

De ce să participi?

Traineri cu experiență relevantă

Studenții vor interacționa cu traineri care dețin experiență atât în trainig și coaching, cât și în antreprenoriat și consultanță în afaceri.

Sesiuni de teorie și practică

Cursurile urmează o structură de 40 de ore, 16 de teorie și 24 de practică, pentru furnizarea unei experiențe optime de învățare.

Cunoștințe practice aplicate

În timpul cursurilor, studenții vor deprinde cunoștințe practice prin aplicarea unor instrumente de specialitate propriilor idei de afaceri și prin discutarea exemplelor concrete din mediul de afaceri.

Dezvoltarea unui plan de afaceri

Studenții vor avea oportunitatea de a dezvolta un plan complet de afaceri cu analize și intrumente adaptate propriilor idei.

Format online

Cursurile se vor desfășura în format online pentru a fi adaptate situației curente și pentru a satisface disponibilitatea studenților.

Calificare ANC

Studenții vor dobândi un certificat de competențe antreprenoriale acreditat ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări), eliberat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației și Cercetării.

Training prin întreprindere simulată

În urma absolvirii cursului, studenții pot participa la un program de training de competențe antreprenoriale prin întreprindere simulată.

Sesiuni de consultanță specializată

În urma absolvirii cursului, studenții pot beneficia de sesiuni de consultanță specializată pentru îmbunătățirea planului de afacere și lansarea unui start-up.

Ce vei învăța?

Tema 1: Introducere în antreprenoriat

 

  • Profilul profesional și moral al unui antreprenor
  • Aptitudini personale
  • Competențe specifice: de organizare, decizionale, profesionale, comunicare etc.
  • Auto-evaluarea

Tema 2: Inițierea unei afaceri

 

  • Ideea de afacere și evaluarea ei
  • Dezvoltarea ideii de afacere
  • Forme de organizare legală a unei afaceri și pașii pentru înființarea firmei
  • Modele de afaceri și identificarea potențialilor clienți
  • Organizarea activității (studiul de benchmarking)
  • Analizarea și gruparea activităților
  • Sisteme de management al calității

Tema 3: Strategia de marketing

 

  • Domeniile și funcțiile marketing-ului
  • Mixul de marketing
  • Ciclul de viață al produselor
  • Clienții și concurența
  • Tehnici și metode de promovare

Tema 4: Finanțele afacerii

 

  • Identificarea surselor de finanțare și obținerea finanțării
  • Cunoașterea documentelor financiar-contabile specifice unei întreprinderi
  • Înțelegerea conceptului de flux numerar și importanța acestuia
  • Fondul de rulment
  • Balanța contabilă și bilanțul contabil
  • Indicatori financiari

Tema 5: Dezvoltarea produselor/serviciilor afacerii

 

  • Însușirea tehnicilor de negociere
  • Definirea pieței (piața potențială, cota de piață, studii de piață, concurența)
  • Condițiile de intrare pe piață (praguri de intrare pe piață, piețe nișă, reglementări ale pieței)
  • Protecția consumatorului și standarde de calitate
  • Construirea planului de vânzări (cerere și ofertă, canale de vânzare)
  • Gestionarea și optimizarea portofoliului de client
  • Efectuarea achizițiilor, instalarea, întreținerea
  • Cercetarea de piață, cercetarea produselor noi, investiții
  • Protejarea drepturilor de proprietate intelectuală

Tema 6: Strategii de dezvoltare și riscurile afacerii

 

  • Evaluarea și gestionarea riscurilor
  • Resursa umană – componentă importantă pentru dezvoltarea afacerii
  • Procesul de recrutare și selecție a personalului capabil să deruleze afacerea
  • Procesul de evaluare, motivare și retenție a personalului
  • Planul de dezvoltare a personalului
  • Contractele Individuale de Muncă și fișele de post
  • Drepturile și responsabilitățile angajatorului

Structura planului de afacere

 

  • Date despre firmă
  • Istoricul firmei
  • Produse/ Servicii
  • Clienți
  • Exemple de completare a unui plan de afaceri

Cine este trainerul?

Dorin Herban

Dorin este în prezent director sisteme de management și îmbunătățire la COMPA SA Sibiu. Cu o formare de Inginerie, Management și Business (Inginerie Aerospațială la Universitatea „Politehnică” din București, Master în Managementul Proiectelor la Academia de Studii Economice din București și Master of Business Administration (MBA) la Universitatea Economică și de Afaceri din Viena), a preluat inițiative inginerești și de management derulând activități de îmbunătățire continuă, dezvoltare inginerească, gestionare a calității mediului, sisteme de control al calității și sisteme de management.

Când și cum se desfășoară?

02 – 20 Decembrie 2021

Durata cursului este de 60 de ore, dintre care 20 de teorie și 40 de practică.

Sesiunile de curs vor fi susținute în perioada 02 – 20 Decembrie 2021. Intervalul orar va fi stabilit împreună cu participanții pentru a asigura disponibilitatea acestora.

Sesiunile de curs se vor desfășura exclusiv online, după cum urmează:

  • Sesiune online sincronizată prin intermediul platformei Microsoft Teams
  • Sesiune online asincronizată prin intermediul platformei Google Classroom

Întrebări frecvente

1. De ce să particip la cursul de competențe antreprenoriale?

Pentru că este livrat la un nivel calitativ specific unui curs de specialitate plătit, în cadrul căruia vei deprinde competențe relevante pentru a-ți începe cariera și pentru a-ți servi în propriile inițiative antreprenoriale. Vei învăța despre antreprenoriat de la un Trainer cu experiență extinsă în lansarea afacerilor și vei putea elabora propriul tău plan de afacere.

2. Ce condiții trebuie să îndeplinesc pentru a participa?

Se pot înscrie la cursul de competențe antreprenoriale studenții parte a ciclurilor de licență sau master de la nivelul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu sau din cadrul oricărei alte universități acreditate, care s-au înscris în grupul țintă al proiectului INSPIRE.

3. Cum se realizează înscrierea?

Înscrierea la cursul de competențe antreprenoriale se poate face în cadrul secțiunii ”Înscrie-te” de pe această pagină, unde butonul ”Înscrie-te la curs” trimite către un formular de înscriere ce trebuie completat.

4. Pot participa dacă nu sunt student în cadrul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu?

Da. Pot participa studenții oricărei universități care s-au înscris în grupul țintă al proiectului, inclusiv din București, dar cu domiciliul în afara Bucureștiului și județului Ilfov.

5. Câte locuri sunt disponibile?

Pentru această sesiune, grupa va conține maximum 28 studenți din grupul țintă al proiectului, iar locurile vor fi ocupate instant pe măsură ce înscrierile sunt realizate și statutul de participant în cadrul grupului țintă verificat.

6. Ce presupune examenul pentru obținerea Certificatului de competențe antreprenoriale?

După finalizarea celor 60 de ore de curs, este necesară absolvirea examenului ce presupune un test grilă din tematica cursului și prezentarea unui plan de afaceri în fața unei comisii de evaluatori din partea Autorității Naționale de Calificări. Examenul se organizează online.

7. Ce documente sunt necesare pentru susținerea examenului de Competențe antreprenoriale?

Documentele necesare înscrierii pentru susținerea examenului ANC sunt următoarele:
• Copie Carte de Identitate;
• Copie Certificat de naștere;
• Copie Certificat de căsătorie (numai în cazul schimbării numelui);
• Copie Diplomă ultimele studii absolvite;

8. M-am înscris în grupul țintă, însă nu am primit confirmarea selecției. Mă pot înscrie la cursul de competențe antreprenoriale?

Este nevoie să confirmăm selecția pentru fiecare dintre studenții care doresc și înscrierea la curs. Nu ezita să contactezi unul dintre Responsabilii selecție, monitorizare și motivare grup țintă dacă observi că nu îți este comunicată selecția în timp util pentru înscrierea la curs.

Înscrie-te

Folosește formularul de mai jos pentru a te înscrie la Cursul de competențe antreprenoriale. Vom verifica statutul tău de student parte a grupului țintă, așa că asigură-te că te înscrii în grupul țintă urmărind pașii de pe pagina Beneficiari.

Contact

Nicoleta Silvestru

Responsabil organizare și derulare program de antreprenoriat

nicoleta.silvestru@idea-perpetua.com

Mai ai întrebări? Nu ezita să o contactezi pe colega noastră, Nicoleta, pentru mai multe informații despre Cursul de competențe antreprenoriale desfășurat în cadrul proiectului INSPIRE.