Acest website este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Contact
București, Splaiul Unirii 6, Bloc B3A
inspire@idea-perpetua.com
0751 974 592
Ne găsești și pe:

Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului paginii web: Idea Perpetua SRL

Beneficiari

325

Studenți care fac tranziția la viața activă

240

Studenți care dobândesc o calificare

130

Studenți care identifică un loc de muncă

40

Studenți care se află în formare continuă

Beneficii

Extinderea competențelor profesionale ale studenților

Dezvoltarea și îmbunătățirea concretă a competențelor personale și profesionale pentru 325 de studenți prin organizarea stagiilor de practică în domenii competitive.

Orientarea și consilierea profesională a studenților

Orientarea și consilierea profesională, precum și oferirea de mentorat în carieră pentru 325 de studenți în vederea stimulării ocupării optime pe piața de muncă.

Sporirea impactului stagiilor de practică

Creșterea gradului de conștientizarea privind importanța stagiilor de practică pentru dezvoltarea competențelor viitorilor angajați.

Diversificarea și îmbunătățirea educației

Optimizarea și suplimentarea serviciilor educaționale prin adaptarea multilaterală a acestora pentru a răspunde la cerințele curente de pe piața muncii.

Creșterea cooperării din mediul educațional

Crearea unui sistem de informare coordonată între mediul privat și educațional, și îmbunătățirea cooperării dintre stakeholderii din domeniu.

Facilitarea inserției pe piața muncii a studenților

Plasarea a 130 de studenți pe piața muncii prin identificarea de angajatori în corelare cu profilul studenților și propunerea de candidați pentru interviu.

Informare

De ce am nevoie de o carieră profesională?

Față de un simplu job, o carieră oferă oportunitatea dezvoltării personale și profesionale pe termen lung, precum și maximizarea potențialului individual. O persoană care planifică o carieră profesională este, de obicei, motivată pentru a învăța continuu și de a contribui concret pentru dezvoltarea sa, dar și a comunității din care face parte. O carieră înseamnă stabilirea unei viziuni pe termen lung, ceea ce implică o serie de beneficii precum: deprinderea unor cunoștințe și abilități profesionale concrete și relevante pentru o perioadă îndelungată de timp, dezvoltarea unei rețele profesionale, stabilitate financiară.

Ce înseamnă o carieră profesională?

Cariera profesională reprezintă planificarea activității profesionale pentru dezvoltarea optimă în funcție de dorințele personale și profesionale individuale. În general, persoanele interesate de dezvoltarea unei cariere profesionale analizează beneficiile unui posibil loc de muncă atât pe termen lung, cât și pe termen scurt pentru a identifica oportunitățile prin care aceștia pot învăța sau prin care se pot dezvolta personal și profesional.

Care sunt beneficiile unei cariere profesionale?

  • Consolidarea experiențelor separate și a abilităților obținute individual prin rezolvarea unor probleme concrete identificate în mediul profesional;
  • Dezvoltarea viziunii și a unei planificări pe termen lung a activității profesionale;
  • Deprinderea sau consolidarea unor cunoștințe și abilități profesionale concrete relevante pentru piața muncii;
  • Oferirea unor perspective financiare favorabile și stabile.

Cum pot începe o carieră profesională?

Pentru începerea unei cariere profesionale fiecare student sau absolvent trebuie să identifice acele puncte cheie la care excelează, coroborate cu acele activități profesionale care ar prezenta interes sau ar putea fi motivante la locul de muncă. În acest sens orientarea și mentoratul în carieră pot fi extrem de folositoare în vederea accelerării procesului de pregătire profesională. Trebuie reținut faptul că piața de muncă din România cât și de la nivel internațional se află într-o continuă schimbare. Tehnicile de căutare și fișele postului sunt adaptate în funcție de cererea existența pe piață. Ceea ce nu se schimbă este interviul.

Interviul este procedura prin care trece fiecare viitor angajat. După aplicarea la un job, vei fi contactat din partea unui reprezentant al firmei. Așadar, un pas important pentru carieră îl reprezintă interviul.

CV-ul și Scrisoarea de intenție sunt cele mai importante lucruri pentru un viitor angajat: CV-ul trebuie să conțină informații relevante despre experienta acumulată. Atenția la detalii, aranjarea informației, precum și experiență ta fac CV-ul relevant în vederea selecționării pentru un interviu. Fiecare detaliu contează: de la așezarea în pagină până la regulile de baza cu privire la redactarea unui CV. Este practic o reflectare a propriei persoane in baza căreia posibilii angajatori, aleg să te intervieveze.

Informează-te cu privire la noile tendințe de pe piață muncii. Fii într-o continuă dezvoltare: Prin dezvoltarea mai multor platforme de job-uri, atât angajatorii cât și viitori angajați pot accesa informații despre job-urile disponibile. Este foarte important să ai o activitate online pe platforme precum LinkedIn. Tot mai mulți angajatori au trecut la modul acesta de a recruta și anume prin intermediul platformelor de socializare. Avantajele platformelor precum LinkedIn sunt: noutățile de pe piața muncii, oportunitățile de carieră, accesul mult mai facil la informație despre job-uri.

Activitatea ta online este importantă. Angajatorul își formează o părere despre ține prin prisma acțiunilor tale: Având în vedere tehnologia avansată, mulți dintre noi suntem foarte activi în mediu online. Atunci când lucrezi într-un anumit domeniu sau îți dorești o anumită carieră, trebuie să fii foarte atent la genul de activități pe care le promovezi online, trebuie să fii discret atât cu viață personală cât și cu activitățile tale zilnice. Angajatorii au acces mult mai ușor la date despre candidat, aceștia putând să-și formeze o părere dinainte de a te cunoaște.

Aplică doar la job-urile care corespund aptitudinilor și dorințelor tale: Cel mai important lucru atunci când aplici la un job este să corespunzi cerințelor angajatorului. Nu te complică aplicând la locuri de muncă dacă nu corespunzi profilului. Verifică dacă locul de muncă este activ, nu trimite e-mailuri la care nu ți se va răspunde, dacă acest lucru nu este menționat în descrierea job-ului.

Informația este cheia succesului pentru a obține job-ul dorit: Pregătirea pentru interviu este un alt pas important în obținerea unui job. Atunci când ai stabilit un interviu, este necesar să te informezi cu privire la activitatea firmei respective, să ai cunoștințe despre tipul de întrebări care îți vor fi aplicate. Mergi pregătit pentru eventualele teste. Sunt foarte întâlnite acum pe piață muncii. Informează-te cu privire la locație și tipul interviul pe care urmează să-l susții.

Un alt factor important în obținerea unui interviu este limbajul corpului: Potrivit specialiștilor, limbajul corpului este un factor important în obținerea unui job. De cele mai multe ori, mulți dintre candidați nu se simt comod în timpul unui interviu, de aceea trebuie să fii sigur pe ține, de modul în care te exprimi. Gesturile, mișcările, expresia fetei și limbajul folosit sunt factori importanți în timpul unui interviu.

Dă dovadă de profesionalism! Bunele maniere contează în timpul întâlnirii: Atunci când te prezinți la un interviu, ține cont de ținută. Îmbracă-te adecvat și în același timp comod pentru ține. Nu încerca să impresionezi deoarece uneori poți devenii stânjenit dacă nu te simți bine în pielea ta. Tot timpul aștepți că să-ți fie întinsă mâna pentru a face cunoștință. Așteaptă să fii invitat pentru a lua loc. Bunele maniere sunt deseori “uitate”, cauza lor fiind faptul că nu-ți poți controla emoțiile. Fii calm și răbdător, ascultă tot ce ți se spune și răspunde atunci când ți s-a terminat de adresat întrebarea.

Punctualitatea a devenit un subiect dezbătut deoarece mulți dintre candidați nu reușesc să se adapteze cerințelor: Pentru a putea fi punctual trebuie să te informezi cu privire la adresa locației. Nu încerca să impresionezi prin a ajunge mult mai devreme. Sosirea ta mai devreme poate influență programul persoanei/ persoanelor cu care ai stabilit interviul. Este recomandat să ajungi cu 5 minute, maxim 10 minute mai devreme pentru a avea timp să anunți la recepție. Nu întârzia! Criteriu foarte important. Scuzele nu sunt bine venite, este de datoria ta să îți programezi timpul în așa fel încât să reușești să fii punctual.

Obiectivitatea și discreția sunt elemente care contează în timpul unui interviu: Răspunde la întrebările personale succint, nu te ancora în trecut pentru că riști să te pierzi în detalii inutile. Discută despre fostul loc de muncă doar atunci când este nevoie, fiind foarte succinct și diplomat. Nu dezvălui motivele plecării sau renunțării la postul anterior deoarece deseori sunt întrebări care dezvăluie personalitatea ta, recruiterii reușind să-și formeze o părere despre ține.

Clarifică lucrurile din timpul interviului. Dacă simți că nu deții suficiente informații, întreabă! Dacă simți că nu ai înțeles ce implică job-ul cere informații suplimentare dacă ai nelămuriri. Explică cât mai clar și concis dorințele tale pentru a nu crea confuzii ulterior. La finalul interviului, mulțumește pentru timpul acordat, recruiterii țin cont de toate aceste elemente atunci când iau decizia.

Ce oferă proiectul INSPIRE pentru cariera mea profesională?

Proiectul INSPIRE oferă studenților oportunitatea perfectă de a-și începe cariera profesională. Prin participarea în cadrul activităților proiectului, studenții vor beneficia de măsuri propriu-zise de tranziție din sistemul educațional către mediul profesional dintre care:

  • Dezvoltarea și îmbunătățirea concretă a competențelor personale și profesionale prin organizarea stagiilor de practică în domenii competitive cu acces la infrastructură digitală și hardware actualizată;
  • Activități de orientare și consiliere profesională, precum și oferirea de mentorat în carieră;
  • Participarea gratuită la workshop-uri de dezvoltare a competențelor tehnice necesare viitorilor profesioniștilor de pe piața muncii;
  • Dezvoltarea competențelor antreprenoriale prin susținerea cursurilor acreditate ANC și implicarea în activități de întreprindere simulată;
  • Mentorat pentru dezvoltarea personală și consultanță pentru lansarea unui start-up;
  • Pregătirea profilurilor profesionale ale studenților, identificarea unui loc de muncă optim și pregătirea acestora pentru interviurile de angajare;
  • Implicarea în activități creative și de think-tank cu impact real pentru comunitatea ta locală;
  • Dezvoltarea rețelelor profesionale și medierea comunicării cu stakeholderi din domeniul privat și din instituții de învățământ prin participarea la activități de networking.

Ce exemple pot urma în cariera mea profesională?

Pentru sprijinirea eforturilor de dezvoltare a unei cariere personale este necesară identificarea unor exemple sau modele care pot ghida progresul profesional individual. În plus este necesară identificarea acelor aspecte care emulează trăsături pozitive.

Pentru identificarea și selectarea unor exemple sau modele de urmat este necesară concretizarea unei direcții în carieră. În acest sens conducerea unui exercițiu de imaginație poate fi deosebit de utilă, începând cu viziunea pe următorii doi până la următorii 20 de ani. Definitiv, exemplele sau modelele urmate trebuie să genereze un sentiment de familiaritate studenților sau să promoveze anumite concepte cu care aceștia se pot identifica.

Odată cu identificarea exemplelor sau modelelor de urmat, studenții pot utiliza următoarele întrebări pentru a încerca să completeze viziunea lor asupra carierei profesionale: Unde au studiat? Ce au studiat? Care a fost parcursul lor profesional? Cum au evoluat în cadrul companiilor la care au activat? Cu cine au dezvoltat relații profesionale pentru a-și atinge obiectivele?

 

Există o serie de trăsături pe care exemplele sau modelele urmărite le promovează și pe care angajatorii de pe piața de muncă le caută la un viitor angajat, precum:

  • Abilități de comunicare;
  • Onestitate;
  • Loialitate;
  • Flexibilitate;
  • Capacitate de a lucra în echipă;
  • Încredere în sine;
  • De încredere;
  • Dorința de a învăța;
  • Menținerea eticii la locul de muncă și a etichetei profesională;
  • Abilități de rezolvare a problemelor;
  • Pozitivitate;
  • Viziune;
  • Perseverență.

Metodologia completă de selectare, monitorizare și motivare a grupului țintă este accesibilă în mod transparent prin accesarea butonului de mai jos:

Înscriere

1. Descărcarea documentelor de înscriere

Folosește butonul ``DESCARCĂ`` pentru a obține documentele de înscriere.

2. Completarea și semnarea Anexelor 1,2,3 și 8

Completează electronic Anexa 1 cu preluarea informațiilor personale în celelalte anexe și completarea informațiilor suplimentare din Anexa 8, apoi semnează olograf Anexele 1,2,3 și 8.

3. Inserare copie CI si adeverința student

Inserează o copie CI semnată olograf cu mențiunea ``conform cu originalul`` (pag. 13) și adeverința de student* (pag. 14). *Pentru studenții din cadrul P2 - ULBS adeverința de student va fi introdusă de responsabilii de selecție, monitorizare și motivare grup țintă. Verifică cu atenție apoi salvează documentul (Atenție! după salvare documentul nu mai poate fi editat).

4. Transmiterea documentelor de înscriere

Denumește fișierul pdf cu documentele de înscriere pe formatul „«Nume Prenume» - Documente de inscriere grup tinta INSPIRE”. Trimite documentele către adresa de email a responsabilului alocat specializării tale.

5. Selectarea în grupul țintă

Responsabilul alocat specializării tale va verifica documentele de înscriere pentru conformitate și îți va comunica rezultatul selectării.

Tutorial înscriere:

INSPIRE-inscriere-grup-tinta-proces-inregistrare
INSPIRE-inscriere-grup-tinta-mediu-antreprenorial

Alexandru Bârsan

alexandru.barsan@ulbsibiu.ro

0751 338 531

Responsabil selecție, monitorizare și motivare studenți P2 – ULBS, specializările:

Mihai Popp

mihai.popp@ulbsibiu.ro

0744 394 356

Responsabil selecție, monitorizare și motivare studenți P2 – ULBS, specializările:

Adrian Maroșan

adrian.marosan@ulbsibiu.ro

0742 945 750

Responsabil selecție, monitorizare și motivare studenți P2 – ULBS, specializările:

Horia Brănescu

horia.branescu@ulbsibiu.ro

0745 812 180

Responsabil selecție, monitorizare și motivare studenți P2 – ULBS, specializările:

Octavian Crivăț

octavian.crivat@idea-perpetua.com

0751 974 592

Responsabil selecție, monitorizare și motivare studenți P2 – ULBS, specializările:

Selectare

Registru de selectare în grupul țintă

Registrul de selectare în grupul țintă este generat în urma procesului de înscriere și selectare a studenților, după centralizarea informațiilor transmise de aceștia. Lista de selectare este actualizată în mod continuu și poate fi accesată prin butonul de descărcare de mai jos.

Ultima actualizare: 30.06.2021

Întrebări frecvente

1. Ce calități trebuie îndeplinite pentru a participa în cadrul proiectului?

Pot participa studenții parte a programelor de licență și masterat care au domiciliul în afara Bucureștiului și județului Ilfov. De asemenea, este obligatoriu ca studenții să nu fi participat în cadrul unui alt proiect finanțat POCU (Programul Operațional Capital Uman 2014-2020).

2. Pot participa dacă nu sunt student în cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu?

Da. Pot participa studenții oricărei universități, inclusiv din București, dar cu domiciliul în afara Bucureștiului și județului Ilfov.

3. Pot participa dacă sunt student/ă angajat/ă?

Da. Din cei 325 de studenți care vor forma grupul țintă total al proiectului, este estimat că minim 130 dintre aceștia vor găsi un loc de muncă. Este așadar eligibilă și participarea studenților angajați cu condiția de a participa la celelalte activități ale proiectului și de a dobândi o nouă calificare în urma participării la cursuri/programe de formare/specializare (este estimat că minim 240 de studenți vor dobândi o calificare la încetarea calității de participant).

4. Cum mă înscriu?

Trebuie să parcurgi procesul de înscriere descris în secțiunea Înscriere de pe pagina Beneficiari a website-ului proiectului. Acolo poți urmări de asemenea tutorialul video cu privire la completarea documentelor de înscriere.

5. Unde trimit documentele de înscriere?

Sub procesul de înscriere menționat la întrebarea 3 există o secțiune cu Responsabilii selecție, monitorizare și motivare studenți. Documentele de înscriere trebuie trimise pe adresa de email a Responsabilului alocat ție: dacă studiezi în cadrul ULBS, verifică specializările listate pentru fiecare Responsabil, iar dacă studiezi în cadrul altei universități, trimite documentele de înscriere lui Octavian Crivăț la octavian.crivat@idea-perpetua.com.

6. Cum verific dacă am fost selectat/ă?

Vezi secțiunea Selectare de pe pagina Beneficiari a website-ului proiectului. De acolo poți descărca lista de selectare și te poți identifica printre studenții selectați căutându-ți codul de înscriere, prenumele și inițiala numelui.