Raport Think-Tank: Level-up: Cum dezvolt și păstrez o reputație credibilă?
Fondul Social European
Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Axa prioritară 6 – Educație și competențe
Obiectiv tematic 10: Efectuarea de investiții în domeniul educației, al formării și al formării profesionale în vederea dobândirii de competențe și a învățării pe tot parcursul vieții
Prioritatea de investiții 10.iv: Sporirea relevanței pe piața forțelor de muncă a educației și a sistemelor de formare, facilitarea tranziției de la educație la piața forțelor de muncă și consolidarea formării și a sistemelor de formare profesională, precum și a calității lor, inclusiv prin mecanisme de anticipare a competențelor, adaptarea programelor de învățământ și instituirea și dezvoltarea unor sisteme de învățare la locul de muncă, inclusiv a unor sisteme de învățare duală și programe de ucenicie
Obiectiv specific 6.13: Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non-universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare/ cercetare/ inovare la un potențial loc de muncă, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI
Apel de proiecte: POCU/626/6/13 Stagii de practică pentru studenți
Titlul proiectului: INSPIRE – Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică
Contract POCU/626/6/13/133017 / 11759/13.10.2020
1. Context
Evenimentul nr. 12: „Level-up: Cum dezvolt și păstrez o reputație credibilă?” din cadrul Think-Tank-ului INSPIRE a avut ca scop informarea studenților despre modalitățile prin care se poate obține și menține o reputație credibilă. Pentru o mai bună înțelegere a tematicii abordate a fost invitată fotografa Mihaela Noroc, autoarea „The Atlas of Beauty”, care prezintă o reputație relativ consolidată la nivel internațional și care poate propune măsuri acționabile pentru dezvoltarea și gestionarea unei reputații. Activitatea suport de Think-Tank se bazează pe interacțiunea cuprinzătoare dintre studenți-profesori-angajatori pentru a dezvolta noi teme de discuție și pentru a implementa activități îmbunătățite în cadrul proiectului INSPIRE – Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică sau în afara acestuia de către terțe părți care ar putea implementa coerent sau ar putea utiliza ideile dezvoltate pentru a îmbunătăți semnificativ situația cu privire la problemele identificate.
2. Obiective
Obiectivele evenimentului nr. 12 „Level-up: Cum dezvolt și păstrez o reputație credibilă?” au vizat conștientizarea importanței creării unei reputații credibile din punct de vedere profesional. În același timp, prin dorința de a realiza un eveniment de tip dezbatere, s-a recurs la o sesiune de întrebări și răspunsuri prin care studenții participanți și-au putut soluționa nelămuririle existente în ceea ce privește formarea și gestionarea notorietății și reputației.
3. Rezultate
Evenimentul Think-Tank nr. 12 „Level-up: Cum dezvolt și păstrez o reputație credibilă” prezintă povestea carierei Mihaelei Noroc, creatoarea proiectului „Atlasul Frumuseții”: un proiect fotografic de amploare, extins la nivel internațional prin intermediul emisiunilor la care a fost prezentat – Oprah Winfrey, CNN, BBC fiind numele răsunătoare care au propulsat conceptul spre succesul de care se bucură și astăzi. Astfel, esența întregului proiect ilustrează un subiect de actualitate, având scopul de a sparge barierele standard și de a lărgi orizontul perspectivei publicului, spre abstractizarea și personalizarea conceptului de „frumusețe” dincolo de definiția obiectivă a acesteia sau portretizarea comercială utilizată în mass- și social media.
Discuția purtată a arătat că o dorință arzătoare și o pasiune bine înrădăcinată reprezintă două caracteristici cheie care pot conduce către implementarea ideilor inovative și dezvoltarea unei reputații, iar urmărind traseul carierei Mihaelei Noroc studenții prezenți au descoperit multe substraturi profesionale importante, dezvoltând diverse curiozități și întrebări din partea acestora.
La început, în ciuda faptului că nu a avut parte de susținere financiară, Mihaela Noroc a ales să își urmeze visul, iar astfel a plecat în prima ei călătorie în 2013 către Japonia. Pentru a întâlni cât mai mulți oameni, a ales să nu călătorească cu avionul, ci prin diverse mijloace de transport terestre sau maritime, observând îndeaproape complexitățile culturale, dezvoltând admirație față de oameni și poveștile acestora, precum și inspirație pentru fotografiile acesteia. Atunci, imaginile erau publicate numai pe paginile de social media ale Mihaelei, însoțite de descrieri create în limba română. A fost surprinsă să afle că proiectul a ajuns viral și pe pagini internaționale, urmăritorii fiind cei care au determinat-o să își dedice considerabil mai mult timp în continuarea proiectului, iar cu ajutorul încurajărilor primite ca mesaje și aprecieri de la oamenii care observau potențialul proiectului, dar și în urma sprijinului financiar primit prin intermediul unei campanii de strângere de fonduri, Mihaela a reușit inițierea unei noi călătorii. Astfel, a debutat în 2017 cu „Atlasul Frumuseții”, compus din fotografii și povești de viață impresionante aparținând a peste 2.000 de femei din jurul lumii.
Viziunea Mihaelei Noroc asupra albumului său s-a modificat de-a lungul timpului, axându-se în prezent inclusiv pe poveștile din spatele imaginilor (Unde? În ce mod a ajuns să întâlnească persoana respectivă? etc.). Autoarea afirmă că a avut parte de momente critice în care a fost tentată să renunțe, însă motivația și pasiunea pentru fotografie au determinat-o întotdeauna înspre continuarea drumului. Pe parcursul a cei 10 ani de la începerea proiectului, cartea capătă o altă perspectivă, iar artistul își propune să o țină în viață cât de mult posibil. Printre rezoluțiile acesteia se enumeră deschiderea unui muzeu cu lucrările ei expuse în orașul Sibiu, aceasta dorindu-și să ofere o experiență unică și emoționantă pentru potențialii vizitatori.
O tehnică folosită de Mihaela pentru a ajunge la cât mai multe persoane cu povești aparte, este aceea de a contacta localnicii țării în care ajunge, urmând să primească astfel recomandări de persoane cunoscute care merită să fie fotografiate, sau diverse evenimente locale interesante la care poate participa. Proiectul a avut un impact pozitiv asupra artistei, dezvoltându-se profesional și personal spre o încredere de sine îmbunătățită și capacitatea de a se exprima liber. Mihaela Noroc consideră că interacțiunile sociale, experiențele diversificate și asumarea unor riscuri pentru inițierea ideilor reprezintă puncte cheie în procesul de dezvoltare și gestionare a unei reputații.
4. Concluzii și Propuneri
În urma discuției evenimentului nr. 12 „Level-up: Cum dezvolt și păstrez o reputație credibilă?” au putut fi identificate sfaturi și sugestii pentru tinerii care sunt la început de drum în cariera profesională.
Debate · Create · Inspire