Acest website este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Contact
București, Splaiul Unirii 6, Bloc B3A
inspire@idea-perpetua.com
0751 974 592
Ne găsești și pe:

Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului paginii web: Idea Perpetua SRL

Raport Think-Tank: Level-up: Cum dezvolt un brand personal sustenabil?

Fondul Social European

Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Axa prioritară 6Educație și competențe

Obiectiv tematic 10: Efectuarea de investiții în domeniul educației, al formării și al formării profesionale în vederea dobândirii de competențe și a învățării pe tot parcursul vieții

Prioritatea de investiții 10.iv: Sporirea relevanței pe piața forțelor de muncă a educației și a sistemelor de formare, facilitarea tranziției de la educație la piața forțelor de muncă și consolidarea formării și a sistemelor de formare profesională, precum și a calității lor, inclusiv prin mecanisme de anticipare a competențelor, adaptarea programelor de învățământ și instituirea și dezvoltarea unor sisteme de învățare la locul de muncă, inclusiv a unor sisteme de învățare duală și programe de ucenicie

Obiectiv specific 6.13: Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non-universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare/ cercetare/ inovare la un potențial loc de muncă, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI

Apel de proiecte: POCU/626/6/13 Stagii de practică pentru studenți

Titlul proiectului: INSPIRE – Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică

Contract POCU/626/6/13/133017 / 11759/13.10.2020

 

1. Context

Evenimentul nr. 15: „Level-up: Cum dezvolt un brand personal sustenabil?” din cadrul Think-Tank-ului INSPIRE a avut ca scop informarea studenților despre modalitățile prin care se poate crea și dezvolta un brand personal sustenabil. Pentru o mai bună înțelegere a tematicii specifice abordate au fost invitați: Vadim Cușnir,  Fondator Agenție Vie / Community Leader Social Media în Culise  și Cristian Pătrașcu, Fondator / Arhitect – Designer Cristian Pătrașcu Studio.  Noțiunile discutate au considerat interacțiunea iminentă a studenților care urmează inserția pe piața muncii cu aspecte legate de dezvoltarea brandului personal, brand-ul afacerii sau alte probleme identificate de studenți privind activitățile de marketing și promovare în contexte diverse. Activitatea suport de Think-Tank se bazează pe interacțiunea cuprinzătoare dintre studenți-profesori-angajatori pentru a dezvolta noi teme de discuție și pentru a implementa activități îmbunătățite în cadrul proiectului INSPIRE – Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică sau în afara acestuia de către terțe părți care ar putea implementa coerent sau ar putea utiliza ideile dezvoltate pentru a îmbunătăți semnificativ situația cu privire la problemele identificate.

 

2. Obiective

Obiectivele evenimentului nr. 15: „Level-up: Cum dezvolt un brand personal sustenabil?” au vizat înțelegerea dezvoltării unui brand personal, astfel încât ca antreprenor sau viitor profesionist să poți dezvolta, gestiona și promova o imagine adecvată. În același timp, prin dorința de a realiza un  eveniment de tip dezbatere, s-a recurs la o sesiune de întrebări și răspunsuri prin care studenții participanți au putut primi răspunsuri la întrebările și provocările existente în privința activităților de branding, personal branding și marketing / promovare.

 

3. Rezultate

Evenimentul de Think-Tank nr. 15: „Level-up: Cum dezvolt un brand personal sustenabil?” a fost organizat în format față în față la P1 – COMPA SA, Sibiu, dar și în format online cu ajutorul platformei Google Meet. Studenții participanți au putut învăța din experiența invitaților și au participat activ la discuție cu întrebări și probleme relevante pentru aspectele și noțiunile discutate.

Printre temele specifice abordate de invitați se regăsesc răspunsurile la cele mai frecvente întrebări legate de dezvoltarea și gestionarea brand-urilor și a brand-urilor personale, precum și instrumente sau noțiuni utile despre marketing / promovare în contexte personale sau profesionale. Astfel evidențiem următoarele aspecte:

  1. Cum te ajută un brand personal în mediul profesional?

Un brand profesional te ajută la promovarea ta, a abilităților și a carierei tale ca marcă. Așadar, poate reprezenta o parte esențială a unui profesionist, considerând posibilitatea de a lucra individual de o companie. Mai ales în situații de PFA-uri sau companii de tipul one man show brand-ul personal joacă un rol important în dezvoltarea și gestionarea imaginii profesionale, respectiv reprezintă cel mai important punct de inflexiune pentru activitatea de promovare / marketing.

 

  1. Care sunt elementele componente ale unui brand personal?

Elementele componente ale unui brand personal sunt: logo-ul sau simbolul grafic, materialele de identitate (pliante, flyere, roll-up-uri etc.), website-uri, produse și ambalaje în funcție de caz, dar și alte forme de comunicare online (paginile de social media, conținut digital specific etc.) sau offline (stil de comunicare, limbaj specific, stil vestimentar etc.).

 

  1. Ce ar trebui să conțină trusa de instrumente de branding personal?

Componentele cheie care alcătuiesc trusa de instrumente de branding personal sunt: identitatea brandului, modul prin care se realizează comunicare cu brand-ul sau modul în care este comunicat brand-ul potențialilor clienți, recunoașterea mărcii și elemente distinctive de recunoaștere, loialitatea față de brand și diferitele strategii de promovare / gestionare a mărcii.

 

  1. Cum se obține notorietatea sustenabilă a brandului personal?

Răspunsul-cheie la această întrebare este să publici conținut de calitate. Oferă soluții acolo unde te pricepi, oferă sfaturi utile oricui le cere, ajută-i pe toți cei care au nevoie de experiența sau cunoștințele tale și, în timp, vei căpăta notorietate, dar mai ales încredere.

 

  1. Cum te ajută un brand personal în antreprenoriat?

Brandingul personal nu este o opțiune. Este o necesitate mai ales dacă vrei să intri în lumea afacerilor. Oamenii caută pe Google numele tău și își formulează opinii despre tine pe baza informațiilor pe care le găsesc. Un brand personal puternic te ajută să câștigi încrederea oamenilor și influență în mediul de afaceri, și mai ales îți deschide calea către noi oportunități. Astfel, îți poți evidenția punctele forte, cunoștințele, abilitățile și nivelul de expertiză și te poți folosi de ele pentru a determina oamenii să cumpere orice vinzi.

 

  1. Cum monitorizăm reputația brandului personal în mediul online?

Poți folosi unul din următoarele instrumente de monitorizare:

  • Google Alerts este un instrument extrem de util. Trebuie doar sa introduci cuvintele cheie legate de compania ta iar Google iți va trimite o notificare prin email ori de câte ori frazele respective apar pe internet.
  • Social Mention este un site care monitorizează conținutul generat de utilizatorii din peste 80 de rețele de socializare. Vei fi notificat atunci când utilizatorii menționează numele companiei, brandul, produsele sau serviciile companiei. De asemenea, ți se va spune dacă menționările respective au fost pozitive, negative sau neutre.
  • Klout este un site care iți monitorizează influența pe cele mai populare rețele de socializare. Pe măsură ce creezi și postezi conținut online, site-ul determina influența brandului in funcție de numărul de utilizatori care interacționează cu brandul.
  • HootSuite este un site de management al profilurilor social media care iți permite să monitorizezi reputația brandului, să programezi tweet-uri și postări și să iți administrezi campaniile din social media.

 

4. Concluzii și Propuneri

În urma discuției evenimentului nr. 15: „Level-up: Cum dezvolt un brand personal sustenabil?”  au putut fi identificate sfaturi și sugestii pentru tinerii care sunt la început de drum în cariera profesională care ar trebui să gândească activități de dezvoltare și gestionare a brand-ului personal.

 

Debate · Create · Inspire