Acest website este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Contact
București, Splaiul Unirii 6, Bloc B3A
inspire@idea-perpetua.com
0751 974 592
Ne găsești și pe:

Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului paginii web: Idea Perpetua SRL

Beneficiari

Cui se adresează cursul de competențe

antreprenoriale organizat de Idea Perpetua?

Ești student(ă) și te interesează un curs de antreprenoriat bazat pe prezentări, exerciții interactive, studii de caz, jocuri de rol, aplicații practice și competiții? Ai vrea să-ți dezvolți competențe antreprenoriale de management, leadership, marketing online, branding, digital, financiar, juridic? Vrei să primești feedback în timp real cu privire la ideea ta de afacere? Îți dorești ca la finalul cursului să ai un plan de afacere personalizat care validează modelul tău de afacere? Dacă ai răspuns “DA” la majoritatea întrebărilor, atunci acest curs este sigur pentru tine 🙂

Programul de cursuri de competențe antreprenoriale este destinat studenților care fac parte din grupul țintă al proiectului INSPIRE – Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică care sunt interesați de domeniul antreprenoriatului și de lansarea unui start-up. Dacă nu ești deja înscris în în grupul țintă al proiectului INSPIRE, condiție necesară pentru participarea la cursul de competențe antreprenoriale, înscrie-te în grupul țintă accesând butonul de mai jos:

Participarea este gratuită. Perioadă curs: 8 – 19 Martie 2021 (online).

Înscrie-te până pe 19 Februarie 2021, locurile sunt limitate

De ce să participi?

Traineri cu experiență relevantă

Studenții vor interacționa cu traineri care dețin experiență atât în trainig și coaching, cât și în antreprenoriat și consultanță în afaceri.

Sesiuni de teorie și practică

Cursurile urmează o structură de 60 de ore, 20 de teorie și 40 de practică, pentru furnizarea unei experiențe optime de învățare.

Cunoștințe practice aplicate

În timpul cursurilor, studenții vor deprinde cunoștințe practice prin aplicarea unor instrumente de specialitate propriilor idei de afaceri și prin discutarea exemplelor concrete din mediul de afaceri.

Dezvoltarea unui plan de afaceri

Studenții vor avea oportunitatea de a dezvolta un plan complet de afaceri cu analize și intrumente adaptate propriilor idei.

Format online

Cursurile se vor desfășura în format online pentru a fi adaptate situației curente și pentru a satisface disponibilitatea studenților.

Calificare ANC

Studenții vor dobândi un certificat de competențe antreprenoriale acreditat ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări), eliberat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației și Cercetării.

Training prin întreprindere simulată

În urma absolvirii cursului, studenții pot participa la un program de training de competențe antreprenoriale prin întreprindere simulată.

Sesiuni de consultanță specializată

În urma absolvirii cursului, studenții pot beneficia de sesiuni de consultanță specializată pentru îmbunătățirea planului de afacere și lansarea unui start-up.

Ce vei învăța?

Modul 1: Introducere în domeniul antreprenoriatului: Validarea profilului antreprenorului, analiza oportunităților de afaceri și a ideii de afacere

 

  • Introducere în domeniul antreprenoriatului
  • Validarea profilului antreprenorului
  • Antreprenor vs. Freelancer vs. Angajat
  • Analiza oportunităților de afaceri și a ideii de afacere
  • Abordarea tip Lean pentru validarea modelului de afacere
  • Produsul/Serviciul Minim Viabil

Modul 2: Strategie de afaceri: Dezvoltarea, implementarea și evaluarea strategiei de afaceri prin consolidarea modelului de afaceri

 

  • Analiza, direcția și poziționarea strategică
  • Dezvoltarea, implementarea și evaluarea strategiei
  • Abordarea tip Blue Ocean în dezvoltarea strategiei de afaceri
  • Strategie vs. tactică
  • Stabilirea obiectivelor
  • Planificarea tacticilor

Modul 3: Strategie de management: Managementul afacerii la toate nivelurile și dezvoltarea leadershipului în cadrul afacerii

 

  • Managementul angajaților și cultura organizațională
  • Manager vs. Leader, modele și stiluri de leadership
  • Managementul conflictelor
  • Managementul resurselor
  • Abordarea de tip Agile în managementul proiectelor
  • Managementul stakeholderilor

Modul 4: Strategie de resurse umane: Dezvoltare strategie de resurse umane, recrutarea, selecția, evaluarea și motivarea personalului

 

  • Procesul de recrutarea și selecție a personalului
  • Procesul de evaluare și motivarea personalului
  • Planul de dezvoltare a personalului
  • Contractele Individuale de munca și fișele de post
  • Drepturile și responsabilitățile angajatorului
  • Drepturile și responsabilitățile angajatului

Modul 5: Strategie de Marketing: Dezvoltare strategie de marketing, structurarea mixului de marketing și dezvoltarea ecosistemului de brand

 

  • Analiză piață, benchmarking competiție și segmentare geografică, demografică și comportamentală a clienților
  • Mixul de marketing
  • Planul de marketing
  • Instrumente de Marketing clasic (prezentări, bannere, campanii)
  • Instrumente de Marketing Online (website, SEM, SMM, SEO)
  • Ecosistemul de brand al afacerii și brandul personal

Modul 6: Strategie de vânzări: Dezvoltare strategie de vânzări, dezvoltarea de tehnici de comunicare și negociere în afaceri

 

  • Marketing vs. Vânzări
  • Atitudinea și eticheta profesională
  • Comunicarea în afaceri și vorbitul în public
  • Tehnici de negociere și persuasiune B2B și B2C
  • Networking, follow-up și conversie în vânzări
  • Managementul relației cu clienții

Modul 7: Strategia financiară: Dezvoltare strategie financiară, realizare de previziuni de cash-flow și calculare rate de rentabilitate

 

  • Previziuni cash-flow
  • Pragul de rentabilitate
  • Rate și indicatori de rentabilitate
  • Contabilitate primară, bilanțul contabil și balanța de verificare
  • Instrumente de gestiune financiară
  • Oportunități de finanțare

Modul 8: Instrumente software start-up: Utilizarea instrumentelor și aplicațiilor software de optimizare afacerii

 

  • Instrumente software optimizare flux furnizori
  • Instrumente software optimizare flux clienți
  • Instrumente software management de proiect
  • Instrumente software management financiar-contabil
  • Instrumente software automatizare marketing
  • Instrumente utile pentru un start-up

Modul 9: Responsabilitate și etică în afaceri: Responsabilitatea legală, financiară și socială a afacerii și respectarea principiilor și valorilor etice în afaceri

 

  • Prevederi legislative cu privire la deschiderea și gestionarea unei afaceri
  • Responsabilitățile și drepturile antreprenorului
  • Responsabilitatea socială (CSR și CSV)
  • Dezvoltarea durabilă
  • Codul de conduită etică în afaceri
  • Recomandări și bune practici în afaceri

Modul 10: Pitch day: Dezvoltarea planului de afaceri pe 1 an și susținerea publică a acestuia

 

  • Revizuire Plan de afacere
  • Realizare prezentare plan de afacere de tip pitch
  • Prezentare publică Plan de afacere și obținere feedback

Structura planului de afacere

 

INTRODUCERE

CAPITOLUL 1 – INFORMAȚII GENERALE

    • Descriere start-up
    • Denumire start-up
    • Sector de activitate
    • CAEN Principal
    • CAEN-uri secundare
    • Adresă sediu social
    • Număr de angajați

CAPITOLUL 2 – ANALIZĂ STRATEGICĂ

    • Analiza POEM – analiza oportunităților de afaceri locale și regionale
    • Analiza Value-Innovation – analiza valorii adăugate pentru afacere și client
    • Analiza PESTLE – analiza macro-mediului afacerii
    • Analiza SWOT – analiza micro-mediului mezo-mediului afacerii
    • Analiza Stakeholderilor – analiza factorilor interesați/cu influență asupra afacerii
    • Analiza 5Forces – analiza principalelor forțe care acționează asupra afacerii
    • Analiza 4Actions – analiza standardelor industriei în care activează afacerea
    • Analiza Benchmarking – analiza comparativă a competiției locale/regionale
    • Analiza segmentării geografice, demografice și comportamentale a pieței
    • Analiza riscurilor financiare și juridice

CAPITOLUL 3 – DIRECȚIE STRATEGICĂ

    • Valorile, Viziunea și Misiunea organizației
    • MVP – Produsul/Serviciul Minim Viabil
    • Strategia de Resurse Umane
    • Strategia de Branding
    • Mixul de Marketing
    • Strategia de Marketing Online
    • Strategia Managementului Relației cu Clienții și Furnizorii
    • Strategia Financiară – Previzionare buget venituri
    • Strategia Financiară – Previzionare buget costuri
    • Cash Flow – Previzionare flux de numerar

CAPITOLUL 4 – PLANIFICARE TACTICI

    • Obiective SMART (Specific, Măsurabil, Accesibil, Realist, Temporal)
    • Plan de tactici (activități, rezultate, durată)
    • Rentabilitate: Previzionare BEP, P/L și ROI

CAPITOLUL 5 – CONCLUZII

    • Concluzii

Cine este trainerul?

Renaldo Niță

Renaldo este absolvent de MBA (Master of Business Administration) în cadrul Open University Business School din Marea Britanie. Renaldo are o experiență de training și consultanță în business de aproximativ 22 de ani și a colaborat direct cu multiple organizații din mediul privat (Ramboll Management, KPMG, Oracle, Vodafone etc.), public (Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Parlamentul României, Senatul României etc.), precum și cu importante entități la nivel internațional: The World Bank Group, International Orthodox Christian Charities și European Consultants Organisation. Printre specializările sale se numără trainingul și consultanța în Strategii de afaceri, Managementul resurselor umane, Managementul performanței și Comunicarea și Relațiile publice. În prezent, Renaldo ocupă funcția de Senior Trainer, Life and Business Coach în cadrul Best Smart Consulting SRL și lector în cadrul Facultății de Administrație și Afaceri, Universitatea din București.

Când și cum se desfășoară?

8
19

Martie

Durata cursului este de 60 de ore, dintre care 20 de teorie și 40 de practică.

Sesiunile de curs vor fi susținute în perioada 8-19 Martie. Intervalul orar va fi stabilit împreună cu participanții pentru a asigura disponibilitatea acestora.

Sesiunile de curs se vor desfășura exclusiv online, după cum urmează:

  • Sesiune online sincronizată prin intermediul platformei Zoom
  • Sesiune online asincronizată prin intermediul platformei Google Classroom

Întrebări frecvente

1. De ce să particip la cursul de competențe antreprenoriale?

Pentru că este livrat la un nivel calitativ specific unui curs de specialitate plătit, în cadrul căruia vei deprinde comptențe relevante pentru a-ți începe cariera și pentru a-ți servi în propriile inițiative antreprenoriale. Vei învăța despre antreprenoriat de la un Trainer care a colaborat cu unele dintre cele mai importante start-up-uri și corporații și vei putea elabora propriul tău plan de afacere.

2. Ce condiții trebuie să îndeplinesc pentru a participa?

Se pot înscrie la cursul de competențe antreprenoriale studenții parte a ciclurilor de licență sau master de la nivelul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu sau din cadrul oricărei alte universități acreditate, care s-au înscris în grupul țintă al proiectului INSPIRE.

3. Cum se realizează înscrierea?

Înscrierea la cursul de competențe antreprenoriale se poate face în cadrul secțiunii ”Înscrie-te” de pe această pagină, unde butonul ”Înscrie-te la curs” trimite către un formular de înscriere ce trebuie completat.

4. Pot participa dacă nu sunt student în cadrul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu?

Da. Pot participa studenții oricărei universități care s-au înscris în grupul țintă al proiectului, inclusiv din București, dar cu domiciliul în afara Bucureștiului și județului Ilfov.

5. Câte locuri sunt disponibile?

Pentru această sesiune, grupa va conține maximum 28 de studenți din grupul țintă al proiectului, iar locurile vor fi ocupate instant pe măsură ce înscrierile sunt realizate și statutul de participant în cadrul grupului țintă verificat.

6. Ce presupune examenul pentru obținerea Certificatului de competențe antreprenoriale?

După finalizarea celor 60 de ore de curs, este necesară absolvirea examenului ce presupune un test grilă din tematica cursului și prezentarea unui plan de afaceri în fața unei comisii de evaluatori din partea Autorității Naționale de Calificări. Examenul se organizează online.

7. Ce documente sunt necesare pentru susținerea examenului de Competențe antreprenoriale?

Documentele necesare înscrierii pentru susținerea examenului ANC sunt următoarele:
• Copie Carte de Identitate;
• Copie Certificat de naștere;
• Copie Certificat de căsătorie (numai în cazul schimbării numelui);
• Copie Diplomă ultimele studii absolvite;

8. M-am înscris în grupul țintă, însă nu am primit confirmarea selecției. Mă pot înscrie la cursul de competențe antreprenoriale?

Este nevoie să confirmăm selecția pentru fiecare dintre studenții care doresc și înscrierea la curs. Nu ezita să contactezi unul dintre Responsabilii selecție, monitorizare și motivare grup țintă dacă observi că nu îți este comunicată selecția în timp util pentru înscrierea la curs.

Înscrie-te

Folosește formularul de mai jos pentru a te înscrie la Cursul de competențe antreprenoriale. Vom verifica statutul tău de student parte a grupului țintă, așa că asigură-te că te înscrii în grupul țintă urmărind pașii de pe pagina Beneficiari.

Contact

Nicoleta Silvestru

Responsabil organizare și derulare program de antreprenoriat

nicoleta.silvestru@idea-perpetua.com

Mai ai întrebări? Nu ezita să o contactezi pe colega noastră, Nicoleta, pentru mai multe informații despre Cursul de competențe antreprenoriale desfășurat în cadrul proiectului INSPIRE.


Inițiative Necesare de Stagii de Practică Inovative pentru Revitalizare Economică

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Contract nr. 11759/13.10.2020, SMIS 133017

Proiectul este implementat în perioada 14.10.2020 - 13.10.2022 de către Idea Perpetua SRL (P0), Younique Advisers SRL (P1) și Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu (P2). Valoarea totală a proiectului este de 4.732.361,91 lei, din care 3.872.984,64 lei reprezintă cofinanțarea Uniunii Europene, 659.184,39 lei reprezintă cofinanțare națională și 200.192,88 lei reprezintă cofinanțare proprie a partenerilor. Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului paginii web: Idea Perpetua SRL